Friday 22 May 2015

einas boutique, fashion city @7...jubah muslimah...

bismillah

N/kawan saya: Bini kawe baru resign kat Canon tu..

SM: Guano pulok jadi lagu tu? Buke dio ore besar kat Canon tu..?


N: Lamo doh sangat keje situ...nak try wat bisnez pulok...dio tengok kawe happy dok dumoh...keje ikut suko masa kawe... pitih ada la masuk walau tak banyok pun...


SM: Dah bulih beli dua buah BMW tu kiro ado pitih la...hihihi..Waaaah laki bini dok nnego ni...bini demo jual gapo?


N: Jubah muslimah ... impot kain dari Korea...


SM: Hmmm...katne kedai nya tu?


N: Heee...kawe dok survey banyok tepat doh tapi paling best nya belake Jakel tu la...


SM: Kat situ ramai ore...bagus tu....dapat limpahan Jakel..area tu happening tul lo ni..


N: Tu la pasal...doa2 la getek....banyok doh pitih abih wat modal ni...


SM: Semoga rezeki melimpah...yang halal .. Amin.


Ari ni nak citer pasal pakaian wanita lak...hmmm of course it's about muslim women's apparel...jubah muslimah ... cam tu la... Saya dapat gambar2 ni semua yang di hantar oleh kawan saya semalam...through whatsapp...


Kebetulan lak isteri kawan saya ni kenal dengan Mem...his wife has  just resigned as an executive at Canon company Shah Alam...so dia baru nak berjinak2 dengan perniagaan... It was a surprise that just within 2 weeks her sales has already reached RM2k...not bad as a starting business... Saya rasa kelebihan apparel ni ialah tentang design nya yang innovative and something different...unique gak la bagi pandangan saya...


Orang pompuan tahu la maksud saya tu...According to my friend his wife is the one who design those jubah...ikut citarasa terkini dan menggunakan material dari Korea...lycro katanya...Saya pun tak paham apa benda tu material...bagi penggemar fashion tau la kot..


Dia buka satu lot, share with some other premise at sek 7 Shah Alam...behind Jakel...Saya tanya bape harga...katanya tengok jenis design la..It ranges from RM80-RM250...Waah menarik gak ni...Sib baik saya lelaki...nak beli pun takde sapa yang nak pakai...Hihihii...len macam bunyi nya ni...huhuuuuhu..


Kalau nak tahu lebih nanti la saya tanya alamat kedai ni...Boleh la berhubung terus dengan tuan punya business ni... Bukan saya ada share pun..Saja saya tulis ni kerana saya suka pada design nya tu dan saja la war2kan untuk teman2 kalau ada yang berminat...Sekarang kan zaman maya...cyber..apa2 leh di viral kan...tul tak...?


Ni pun kira amal jariah gak...tolong orang secara ikhlas...dia tak pun suh saya tulis atau war2kan...semua secara kerelaan saya sendiri...in fact he does not know that I'm writing this journal...



berundur dulu...till next change...cheers.

No comments:

Post a Comment