Tuesday 10 December 2019

sentiasa di hati

Ni adalah diantara koleksi peribadi yang paling saya sayang....Harganya tak mahal tapi memang takde jual dimana2 kedai jualan jam di dunia ni.... it's one and only...


Nak jadikan cerita...secara kebetulan saya pergi ke kedai cenderamata....nak beli barang cenderahati majlis perpisahan staf JPBD/PLANMsia kat Bahagian Luar Bandar...

Dalam dok tinjau2 tu saya nampak satu uncle ni tengah repair jam....Macam2 jam ada...yang murah yang mahal...Saya asyik dok sembang dengan dia...dan masa tu la terlintas di hati saya untuk custom made satu jam...

Dia cakap... why not give it a try ...dan selanjutnya jadi sejarah yang tak ternilai buat saya...Bagi saya jam ni lebih precious dari Rolex...Patik Phillipe...Omega... waima segala jenamalah takkan saya tukarkan..

Tapi saya tahu takde orang pun yang minat nak tukar kerana ni koleksi peribadi...

Saya masih ingat masa saya pergi ambik jam yang dah siap tu...  wow ...hati saya betul2 berbunga mekar kembang... harum satu kedai jam tu... l was so happy and very grateful to the uncle ...

Masa bayar tu saya top up lagi bagi bonus dan uncle tu pun nampak wajahnya tersenyum girang... thumbs up ...tapi sekarang uncle tu pun dah ghaib... hilang tanpa di kesan....Kalau hidup pun umurnya dah hampir 100 tahun...

Sekian lah secebis kisah tentang koleksi peribadi saya...Ada banyak lagi barang2 pelik yang saya kumpulkan...seperti yang cakap tadi...harga tak mahal tapi memang barang rare dan susah nak dapat ... tu jer la nak cakapnya...⌚

Salam petang yang mendung

Wassalam

P/s ... foto jam ni pernah saya post kan dalam fb..

2 comments: